Regulamin - 3. Bieg na Wieżę Ratusza
I. CELE IMPREZY:
- Popularyzacja i upowszechnianie biegania oraz chodzenia, jako zdrowej
i czynnej formy wypoczynku i najprostszej formy ruchu. - Uczczenie na sportowo 760/715 Rocznicy uzyskania praw miejskich przez Słupsk.
- Wyłonienie najlepszych Zawodniczek i Zawodników oraz najlepszych sztafet biegu po schodach.
- Promocja Słupska oraz ukazanie walorów widoku na panoramę miasta Słupska.
II. ORGANIZATORZY:
- Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum”.
- Urząd Miejski w Słupsku.
III TERMIN I MIEJSCE:
- Data: 14.06.2025 r.
- Miejsce: Ratusz miasta Słupska, plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk.
- Dystanse:
- Marsz honorowy po schodach: 1x180 schodów (na wieżę ratuszową), dedykowany głównie dzieciom i młodzieży szkolnej, którzy powinni wystartować z opiekunami prawnymi, a także seniorom i innym grupom społecznym, którzy sami decydują o starcie w marszu/biegu - bieg symboliczny,
- Bieg sztafetowy: przewiduje start 10 sztafet kobiet, 10 sztafet mężczyzn po 3 (trzy) osoby (każda osoba będzie miała do pokonania dystans 1x180 schodów) – w przypadku braku osób w sztafecie Organizator losowo przypisze Zawodniczki i Zawodników do sztafety, która nie posiada pełnego składu,
- The strongest stair runner: przewiduje wbiegnięcie Zawodniczek/Zawodników na wieżę ratuszową 10 razy z poziomu przyziemia (10x180 schodów dla startujących 10 kobiet i 10 mężczyzn w jednej serii).
- Biuro zawodów: plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk.
- Biuro zawodów czynne w dniu 14.06.2025 r. w godz. 10.00-10.45.
- Bieg po schodach wystartuje:
- godz. 11.00 – start marszu honorowego (marsz w grupach),
- godz. 11.30 – start sztafet,
- godz. 12.00 – start w kategorii „The strongest stair runner”.
IV TRASA BIEGU:
- Trasa marszu/biegu: dość trudna, nietypowa, wymagająca – schody na wieżę ratuszową, miejscami utrudnienia poprzez wąskie przejścia, ostre zbiegi, filary w budynku, na zakrętach drzwi, schody miejscami bardzo śliskie!
- Trasa oznakowana, zabezpieczona, początki stopni oznakowane.
- Nawierzchnia: schody kamienne, w części drewniane z barierkami.
V. POMIAR CZASU:
- W marszu/biegu nie będzie dokonywany pomiar czasu. Wyłonienie najszybszych Zawodniczek i Zawodników realizowane będzie na podstawie najszybciej pokonanego dystansu, a w przypadku sztafet najszybciej pokonanego dystansu przez ostatnią Zawodniczkę/a w swojej sztafecie. Wyłonienie najszybszych Zawodniczek/Zawodników z kategorii „The strongest stair runner” realizowane będzie na podstawie najszybciej zebranych pieczątek, które będą przybijane na szczycie wieży ratuszowej.
- Posiadanie numeru startowego oraz paszportu w przypadku zawodników
z kategorii „The strongest stair runner” będzie warunkiem wystartowania
w biegu po schodach.
VI. WARUNKI UCZESTNICTWA:
- W zawodach prawo startu mają osoby, które do dnia 14 czerwca 2025 r. ukończą 18 lat (osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w biegu/marszu wyłącznie za pisemną zgodą rodzica lub prawnego opiekuna, którą należy okazać w Biurze zawodów w dniu biegu).
- Zawodniczki/cy przed startem muszą zostać zweryfikowani w biurze zawodów. Weryfikacja oraz wydawanie numerów startowych odbędzie się w biurze biegu znajdującym się w Słupsku, przy placu Zwycięstwa 3 czynnym w godz. 10.00-10.45 w dniu zawodów.
- Podczas weryfikacji Zawodniczka/k musi posiadać: dokument stwierdzający tożsamość – dowód osobisty (preferowany jest także dowód wniesienia opłaty startowej, dla osób, którzy dokonywali płatności w ostatnim dniu zapisów).
- Podczas weryfikacji Zawodniczka/k musi przedstawić aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w biegu/marszu lub własnoręcznie złożyć podpis w dniu zawodów pod oświadczeniem o zdolności do udziału w biegu na własną odpowiedzialność.
- Każda Zawodniczka/k otrzyma numer startowy, który musi być przypięty w trakcie biegu z przodu koszulki.
- Zawodniczki/cy muszą przestrzegać regulaminu, obowiązujących przepisów, zarządzeń organizatorów oraz służb porządkowych, szczególnie dotyczących ilości osób mogących przebywać na schodach końcowych na wieżę ratuszową (wymagana ilość 10 osób ze względów bezpieczeństwa, w tym p. pożarowego).
- W przypadku przekroczenia limitu czasowego biegu, każdy Uczestnik zobowiązany jest do zejścia z trasy.
VII. ZGŁOSZENIA I OPŁATA STARTOWA:
- Za zgłoszenie uważa się czytelne wypełnienie formularza umieszczonego
na stronie internetowej www.biegislupsk.pl oraz wpłacenie w terminie opłaty startowej. - Za termin wpłaty uważa się datę dokonania przelewu.
- Opłata startowa raz wniesiona nie podlega zwrotowi.
- Wysokość wpisowego wynosi 20 złotych (dwadzieścia złotych), wpłaty poprzez system elektroniczny.
- W dniu zawodów będzie można dokonać rejestracji w Biurze Zawodów, tylko w przypadku wolnych miejsc na liście startowej. Wysokość wpisowego w dniu zawodów wynosi 50 zł (pięćdziesiąt złotych).
- W przypadku wniesienia opłaty startowej w niewystarczającej wysokości
(np. w wyniku przekroczenia terminu wpłaty określonego w niniejszym regulaminie) Zawodniczka/k jest zobowiązany do dopłacenia różnicy
do wysokości kwoty, jaką winna/n była/ł wnieść zgodnie z terminem, w jakim dokonywano ostatniej wpłaty. - W przypadku osiągnięcia limitu 150 osób wmarszu/biegu na trzech dystansach, zapisy zostają automatycznie zamknięte.
- Limity zawodników:
- Marsz honorowy – limit 70 osób,
- Bieg sztafetowy – limit 60 osób (10 sztafet kobiet i 10 sztafet mężczyzn po 3 osoby),
- Bieg „The strongest stair runner” – limit 20 osób (10 kobiet i 10 mężczyzn).
VIII. KLASYFIKACJA:
Klasyfikacja generalna kobiet i mężczyzn:
- Bieg sztafetowy: Najlepsza Sztafeta Kobiety/Mężczyźni (I-III) – puchary, upominki.
- Bieg „The strongest stair runner” - 10x180 schodów: Open Kobiety/Mężczyźni (I-III) – puchary, upominki,
IX. ŚWIADCZENIA DLA ZAWODNIKÓW:
- W ramach opłaty startowej każdy zawodnik otrzymuje:
- numer startowy wraz z agrafkami,
- wodę mineralną na mecie biegu,
- odlewany medal okolicznościowy na mecie dla każdego zawodnika, który ukończył marsz/bieg,
- zabezpieczenie medyczne,
- posiłek (ciasto, kawa, herbata).
X. SPRAWY ORGANIZACYJNE:
- Organizatorzy nie zapewniają szatni oraz depozytu odzieży w dniu 14.06.2025r.
- Organizatorzy zapewniają zabezpieczenie medyczne w trakcie biegu/marszu.
- Po ostatnim biegu nastąpi dekoracja Zawodniczek/ków.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- Marsz/bieg po schodach odbędzie się bez względu na pogodę.
- Organizatorzy nie odpowiadają za rzeczy zagubione i skradzione.
- W przypadku stwierdzenia przez Organizatorów skrócenia trasy przez Uczestniczkę/ka, zostanie on zdyskwalifikowany.
- Uczestniczka/k startuje wyłącznie na własną odpowiedzialność i ponosi związane z tym ryzyko. Uczestniczka/k rejestrując się do biegu po schodach przyjmuje do wiadomości, że udział w zawodach wiąże się z bardzo dużym wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko
i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci), a także szkód i strat o charakterze majątkowym. - Organizatorzy nie ubezpieczają Uczestników biegu po schodach, natomiast Uczestnikom Organizatorzy doradzają, jeżeli uznają to za konieczne, zakup stosownego ubezpieczenia na czas udziału w imprezie.
- Organizator główny: Fundacja „Sub ventum” posiada ubezpieczenie OC.
- Przyjmuje się, że zgłoszenie się do zawodów (wpis na listę zawodników) jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Każda Uczestniczka/k, który zrezygnuje z udziału w biegu w trakcie jego trwania powinien bezzwłocznie zgłosić ten fakt organizatorowi, lub wyznaczonym osobom funkcyjnym na trasie marszu/biegu lub w Biurze zawodów.
- Organizatorzy, wszystkie osoby współpracujące, a także osoby związane
z przeprowadzeniem i organizacją biegu nie ponoszą odpowiedzialności względem Uczestników za wypadki, ewentualne kolizje, szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe, które wystąpią przed, w trakcie lub po zawodach spowodowane przez Uczestników imprezy. Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną i prawną za wyrządzone szkody. - Każda Uczestniczka/k wyraża zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym w zakresie związanym z organizacją imprezy (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE). - Akceptując Regulamin każda Uczestniczka/k wyraża zgodę, aby zdjęcia, nagrania filmowe oraz wywiady z jej/go osobą, a także wyniki mogły być wykorzystane przez prasę, radio i telewizję a także w celach marketingowych Organizatorów i Sponsorów biegu.
- Protesty rozstrzyga Dyrektor Organizacyjny, Dariusz Kloskowski,
(tel. kontaktowy GSM: 602759892, darek_klos@op.pl) – decyzje Dyrektora
są nieodwołalne. Protesty będą rozstrzygane w czasie 24 godzin. - Wydarzenie ma charakter promocyjny, przeprowadzone jest w sposób rekreacyjny i ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia, w tym uczczenie na sportowo 760/715 lecie uzyskanie praw miejskich przez Słupsk, stąd protesty, reklamacje i roszczenia co do organizacji eventu stanowią wtórne zagadnienie.