Regulamin - 3. Bieg na Wieżę Ratusza

I. CELE IMPREZY:

  1. Popularyzacja i upowszechnianie biegania oraz chodzenia, jako zdrowej 
    i czynnej formy wypoczynku i najprostszej formy ruchu.
  2. Uczczenie na sportowo 760/715 Rocznicy uzyskania praw miejskich przez Słupsk.
  3. Wyłonienie najlepszych Zawodniczek i Zawodników oraz najlepszych sztafet biegu po schodach.
  4. Promocja Słupska oraz ukazanie walorów widoku na panoramę miasta Słupska.

II. ORGANIZATORZY:

  1. Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum”.
  2. Urząd Miejski w Słupsku.

III TERMIN I MIEJSCE:

  1. Data: 14.06.2025 r.
  2. Miejsce: Ratusz miasta Słupska, plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk.
  3. Dystanse:
  • Marsz honorowy po schodach: 1x180 schodów (na wieżę ratuszową), dedykowany głównie dzieciom i młodzieży szkolnej, którzy powinni wystartować z opiekunami prawnymi, a także seniorom i innym grupom społecznym, którzy sami decydują o starcie w marszu/biegu - bieg symboliczny,
  • Bieg sztafetowy: przewiduje start 10 sztafet kobiet, 10 sztafet mężczyzn po 3 (trzy) osoby (każda osoba będzie miała do pokonania dystans 1x180 schodów) – w przypadku braku osób w sztafecie Organizator losowo przypisze Zawodniczki i Zawodników do sztafety, która nie posiada pełnego składu,
  • The strongest stair runner: przewiduje wbiegnięcie Zawodniczek/Zawodników na wieżę ratuszową 10 razy z poziomu przyziemia (10x180 schodów dla startujących 10 kobiet i 10 mężczyzn w jednej serii).
  1. Biuro zawodów: plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk.
  2. Biuro zawodów czynne w dniu 14.06.2025 r. w godz. 10.00-10.45.
  3. Bieg po schodach wystartuje:
  • godz. 11.00 – start marszu honorowego (marsz w grupach),
  • godz. 11.30 – start sztafet,
  • godz. 12.00 – start w kategorii „The strongest stair runner”.

IV TRASA BIEGU:

  1. Trasa marszu/biegu: dość trudna, nietypowa, wymagająca – schody na wieżę ratuszową, miejscami utrudnienia poprzez wąskie przejścia, ostre zbiegi, filary w budynku, na zakrętach drzwi, schody miejscami bardzo śliskie!
  2. Trasa oznakowana, zabezpieczona, początki stopni oznakowane.
  3. Nawierzchnia: schody kamienne, w części drewniane z barierkami.

V. POMIAR CZASU:

  1. W marszu/biegu nie będzie dokonywany pomiar czasu. Wyłonienie najszybszych Zawodniczek i Zawodników realizowane będzie na podstawie najszybciej pokonanego dystansu, a w przypadku sztafet najszybciej pokonanego dystansu przez ostatnią Zawodniczkę/a w swojej sztafecie. Wyłonienie najszybszych Zawodniczek/Zawodników z kategorii „The strongest stair runner” realizowane będzie na podstawie najszybciej zebranych pieczątek, które będą przybijane na szczycie wieży ratuszowej.
  2. Posiadanie numeru startowego oraz paszportu w przypadku zawodników 
    z kategorii „The strongest stair runner” będzie warunkiem wystartowania 
    w biegu po schodach.

VI. WARUNKI UCZESTNICTWA:

  1. W zawodach prawo startu mają osoby, które do dnia 14 czerwca 2025 r. ukończą 18 lat (osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w biegu/marszu wyłącznie za pisemną zgodą rodzica lub prawnego opiekuna, którą należy okazać w Biurze zawodów w dniu biegu).
  2. Zawodniczki/cy przed startem muszą zostać zweryfikowani w biurze zawodów. Weryfikacja oraz wydawanie numerów startowych odbędzie się w biurze biegu znajdującym się w Słupsku, przy placu Zwycięstwa 3 czynnym w godz. 10.00-10.45 w dniu zawodów.
  3. Podczas weryfikacji Zawodniczka/k musi posiadać: dokument stwierdzający tożsamość – dowód osobisty (preferowany jest także dowód wniesienia opłaty startowej, dla osób, którzy dokonywali płatności w ostatnim dniu zapisów).
  4. Podczas weryfikacji Zawodniczka/k musi przedstawić aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w biegu/marszu lub własnoręcznie złożyć podpis w dniu zawodów pod oświadczeniem o zdolności do udziału w biegu na własną odpowiedzialność.
  5. Każda Zawodniczka/k otrzyma numer startowy, który musi być przypięty w trakcie biegu z przodu koszulki.
  6. Zawodniczki/cy muszą przestrzegać regulaminu, obowiązujących przepisów, zarządzeń organizatorów oraz służb porządkowych, szczególnie dotyczących ilości osób mogących przebywać na schodach końcowych na wieżę ratuszową (wymagana ilość 10 osób ze względów bezpieczeństwa, w tym p. pożarowego).
  7. W przypadku przekroczenia limitu czasowego biegu, każdy Uczestnik zobowiązany jest do zejścia z trasy.

VII. ZGŁOSZENIA I OPŁATA STARTOWA:

  1. Za zgłoszenie uważa się czytelne wypełnienie formularza umieszczonego 
    na stronie internetowej www.biegislupsk.pl oraz wpłacenie w terminie opłaty startowej.
  2. Za termin wpłaty uważa się datę dokonania przelewu.
  3. Opłata startowa raz wniesiona nie podlega zwrotowi.
  4. Wysokość wpisowego wynosi 20 złotych (dwadzieścia złotych), wpłaty poprzez system elektroniczny.
  5. W dniu zawodów będzie można dokonać rejestracji w Biurze Zawodów, tylko w przypadku wolnych miejsc na liście startowej. Wysokość wpisowego w dniu zawodów wynosi 50 zł (pięćdziesiąt złotych).
  6. W przypadku wniesienia opłaty startowej w niewystarczającej wysokości 
    (np. w wyniku przekroczenia terminu wpłaty określonego w niniejszym regulaminie) Zawodniczka/k jest zobowiązany do dopłacenia różnicy 
    do wysokości kwoty, jaką winna/n była/ł wnieść zgodnie z terminem, w jakim dokonywano ostatniej wpłaty.
  7. W przypadku osiągnięcia limitu 150 osób wmarszu/biegu na trzech dystansach, zapisy zostają automatycznie zamknięte.
  8. Limity zawodników:
  • Marsz honorowy – limit 70 osób,
  • Bieg sztafetowy – limit 60 osób (10 sztafet kobiet i 10 sztafet mężczyzn po 3 osoby),
  • Bieg „The strongest stair runner” – limit 20 osób (10 kobiet i 10 mężczyzn).

VIII. KLASYFIKACJA:

Klasyfikacja generalna kobiet i mężczyzn:

  • Bieg sztafetowy: Najlepsza Sztafeta Kobiety/Mężczyźni (I-III) – puchary, upominki.
  • Bieg „The strongest stair runner” - 10x180 schodów: Open Kobiety/Mężczyźni (I-III) – puchary, upominki,

IX. ŚWIADCZENIA DLA ZAWODNIKÓW:

  1. W ramach opłaty startowej każdy zawodnik otrzymuje:
  • numer startowy wraz z agrafkami,
  • wodę mineralną na mecie biegu,
  • odlewany medal okolicznościowy na mecie dla każdego zawodnika, który ukończył marsz/bieg,
  • zabezpieczenie medyczne,
  • posiłek (ciasto, kawa, herbata).

X. SPRAWY ORGANIZACYJNE:

  1. Organizatorzy nie zapewniają szatni oraz depozytu odzieży w dniu 14.06.2025r.
  2. Organizatorzy zapewniają zabezpieczenie medyczne w trakcie biegu/marszu.
  3. Po ostatnim biegu nastąpi dekoracja Zawodniczek/ków.

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

  1. Marsz/bieg po schodach odbędzie się bez względu na pogodę.
  2. Organizatorzy nie odpowiadają za rzeczy zagubione i skradzione.
  3. W przypadku stwierdzenia przez Organizatorów skrócenia trasy przez Uczestniczkę/ka, zostanie on zdyskwalifikowany.
  4. Uczestniczka/k startuje wyłącznie na własną odpowiedzialność i ponosi związane z tym ryzyko. Uczestniczka/k rejestrując się do biegu po schodach przyjmuje do wiadomości, że udział w zawodach wiąże się z bardzo dużym wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko 
    i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci), a także szkód i strat o charakterze majątkowym.
  5. Organizatorzy nie ubezpieczają Uczestników biegu po schodach, natomiast Uczestnikom Organizatorzy doradzają, jeżeli uznają to za konieczne, zakup stosownego ubezpieczenia na czas udziału w imprezie.
  6. Organizator główny: Fundacja „Sub ventum” posiada ubezpieczenie OC.
  7. Przyjmuje się, że zgłoszenie się do zawodów (wpis na listę zawodników) jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
  8. Każda Uczestniczka/k, który zrezygnuje z udziału w biegu w trakcie jego trwania powinien bezzwłocznie zgłosić ten fakt organizatorowi, lub wyznaczonym osobom funkcyjnym na trasie marszu/biegu lub w Biurze zawodów.
  9. Organizatorzy, wszystkie osoby współpracujące, a także osoby związane
    z przeprowadzeniem i organizacją biegu nie ponoszą odpowiedzialności względem Uczestników za wypadki, ewentualne kolizje, szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe, które wystąpią przed, w trakcie lub po zawodach spowodowane przez Uczestników imprezy. Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną i prawną za wyrządzone szkody.
  10. Każda Uczestniczka/k wyraża zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym w zakresie związanym z organizacją imprezy (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
    i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
  11. Akceptując Regulamin każda Uczestniczka/k wyraża zgodę, aby zdjęcia, nagrania filmowe oraz wywiady z jej/go osobą, a także wyniki mogły być wykorzystane przez prasę, radio i telewizję a także w celach marketingowych Organizatorów i Sponsorów biegu.
  12. Protesty rozstrzyga Dyrektor Organizacyjny, Dariusz Kloskowski,
    (tel. kontaktowy GSM: 602759892, darek_klos@op.pl) – decyzje Dyrektora 
    są nieodwołalne. Protesty będą rozstrzygane w czasie 24 godzin.
  13. Wydarzenie ma charakter promocyjny, przeprowadzone jest w sposób rekreacyjny i ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia, w tym uczczenie na sportowo 760/715 lecie uzyskanie praw miejskich przez Słupsk, stąd protesty, reklamacje i roszczenia co do organizacji eventu stanowią wtórne zagadnienie.

Jeżeli masz jakieś pytania lub problemy to zachęcamy do skorzystania z formularza zgłoszeniowego. Umożliwi on szybki kontakt z organizatorem i administratorem systemu.

Kliknij tutaj aby zgłosić problem